Податківці пояснили, чому можуть розбіжності при сплаті податку на нерухомість
Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних.
Зокрема, можна перевірити інформацію про об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості та їх частки, що перебувають у власності, їх загальну площу, право на пільгу, ставку податку та нараховану суму податку. Таке право передбачене Податковим кодексом України.
Якщо під час звірки виявлено розбіжності між даними контролюючого органу та документами платника, зокрема документами, що підтверджують право власності, контролюючий орган проводить перерахунок суми податку та надсилає (вручає) платнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення при цьому вважається скасованим (відкликаним).
Якщо фізична особа подає до контролюючого органу правовстановлюючі документи на нерухомість, відомості про яку відсутні в базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, податок сплачується на підставі поданих платником відомостей. Такий порядок діє до отримання контролюючим органом від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування.
Перевірити сформовані податкові повідомлення-рішення щодо нарахованого податку на нерухоме майно фізичні особи можуть і в Електронному кабінеті з використанням кваліфікованого електронного підпису. Для цього потрібно перейти до меню «ЕК для громадян» → «Загальна інформація про платника» → вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)». Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.