Серед звернень, які надходять до Держпродспоживслужби є спірні ситуації стосовно показників витрати газу побутовими споживачами. Дані, внесені в особовий кабінет або в рахунок не співпадають з фактичними показниками і це призводить до збільшення суми оплати за газ.

Що робити у такій ситуації роз’яснили фахівці ГУ Держпродспоживслужби у Тернопільській області.

Функції з постачання та розподілу газу в Україні розподілено між постачальником газу, який продає природний газ споживачеві та оператором газорозподільної мережі, який доставляє придбаний природний газ.

- Відповідно до 4 розділу ІХ Кодексу газорозподільних систем передбачено, що побутовий споживач, який за умовами договору розподілу природного газу розраховується за лічильником газу зобов’язаний щомісяця станом на 1 число місяця знімати фактичні показання лічильника газу та протягом п’яти діб (до 5 числа включно) надавати їх Оператору ГРМ у спосіб, визначений договором розподілу природного газу: в електронному кабінеті споживача, через електронні засоби комунікації або в телефонному режимі, - пояснили у Держпродспоживслужбі. – Якщо Оператор ГРМ до 6 числа місяця, що настає за розрахунковим, не отримує показань лічильника газу та за умови, що лічильник газу не оснащений засобами дистанційної передачі даних, то фактичний об’єм розподілу та споживання природного газу по об’єкту споживача за розрахунковий період визначається Оператором ГРМ на рівні планового місячного об’єму споживання на відповідний період. Також побутовий споживач має право не частіше одного разу на три місяці звернутись до оператора ГРМ із заявою про проведення звіряння фактично використаних об’ємів природного газу та сплачених коштів за послуги розподілу природного газу.

Тому у Держподспоживслужбі закликають споживачів природного газу своєчасно передавати показники лічильників Оператору ГРМ. А якщо виникають суперечності стосовно показників і вартості спожитого газу - звертатися з офіційною заявою про звіряння до Оператора ГРМ якомога швидше та повідомити про це Постачальника газу. Якщо ваші права, як споживача порушено та суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів – звертайтесь до Держпродспоживслужби та її територіальних органів.

Ольга Трач