Аби наші читачі володіли інформацією щодо того, як їм промивають мізки редакція ZZ вирішила вести власний моніторинг витрат можливих кандидатів у мери.
Кампанія з виборів до Тернопільської міської ради триває уже добрий другий місяць, хоча право агітувати для кандидатів наступить тільки на початку жовтня – з моменту реєстрації. Однак прогалини в законодавсті дозволяють партіям і кандидатам просувати свої медіаплани. Виборча «джинса» заполонила всі місцеві мас-медіа: від консервативних газет до новин на радіо та телеканалах.
Розпочнемо ми, звичайно, з друковних ЗМІ, видатки в яких найлегше порахувати. Далі спробуємо порахувати реальні об'єми зовнішньої реклами, джинси на радіо та телебаченні.
Сьогодні ми пропонуємо нашу оцінку витрат на відкриту і приховану рекламу в газетах. Рахували ми буквально все, виходячи з розцінок на рекламу, які існують в тих чи інших медіа. Практично усюди вони одинакові – 8-10 гривень за кв.см на перших сторінках та 4-5 грн. на усіх решти сторінках. З цього переліку лише випадає РІА-плюс, де розцінки на політичну рекламу традиційно високі.
І ще одне. Звичайно, жоден керівник видання чи кандидат ні нам, ні Вам, наші читачі, не підтвердить наших розрахунків, бо всі ми живемо в країні, де ходить готівка і навіть найбільші патріоти, які рвуть на собі сорочку, не збираються оприлюднювати справжні джерела власних доходів.
Отже, ми пропонуємо таблицю приблизних видатків кандидатів у мери на газети за період з 1.09 по 23.09.
тис.грн
1.
Лило
81,6
2.
Гоч
56,4
3
Гуда
48,5
4
Надал
48,3
5
Заставний
45,3
6
Олійник
27,7
7
Ратушняк
26,3
8
Чубак
22,2
9
Щепановський
17,3
10
Ландяк
9,8
11
Мединський
7,7
12
Мокрій
5,8
13
Кучеренко
1,8
З цієї таблиці видно, що виділяються 5 перших кандидатів, які зробили ставку на масовану рекламу і між якими слід очікувати основну боротьбу за тернопільського виборця. Хочемо заспокоїти також тих, хто вважає, що більші, ніж у решти видатки Василя Лила дають йому особливу перевагу. Авжеж ні. Просто деякі кандидати, як, наприклад, свободівець Сергій Надал стартували значно раніше від того ж Лила і більше грошей тратили, наприклад, у серпні.
Крім того, треба розуміти, що видатки на друковану пресу – це далеко не вся кампанія. Є кандидати, які не зловживаючи особливо газетами роблять ставку на зовнішню рекламу та телебачення. Яскравий приклад, кампанія Василя Чубака.
Далі ми друкуємо таблицю видатків кандидатів з моменту офіційного початку виборчого процесу з 11.09 по 23.09
тис. грн
1.
Лило
52,7
2.
Гоч
33,5
3
Надал
26,6
4
Гуда
26,0
5
Чубак
16,4
6
Олійник
15,3
7
Щепан
13,3
8
Заставний
11,3
9
Ратушняк
7,4
10
Ландяк
4,5
11
Мединський
0
12
Мокрій
0
13
Кучеренко
0
Відтепер ми щотижня будемо оновлювати ці дані і ви разом з нами будете слідкувати за видатками кандидатів. Хочемо також зауважити, що не претендуємо на істину в останній інстанції що до сум коштів. А раптом, рекламісти та журналісти піарять місцевих політиків надурняк?