Аби наші читачі володіли інформацією щодо того, як їм промивають мізки редакція ZZ вирішила вести власний моніторинг витрат можливих кандидатів у мери.
Кампанія з виборів до Тернопільської міської ради триває уже добрий другий місяць, хоча право агітувати для кандидатів наступить тільки на початку жовтня – з моменту реєстрації. Однак прогалини в законодавсті дозволяють партіям і кандидатам просувати свої медіаплани. Виборча «джинса» заполонила всі місцеві мас-медіа: від консервативних газет до новин на радіо та телеканалах.
Розпочнемо ми, звичайно, з друковних ЗМІ, видатки в яких найлегше порахувати. Далі спробуємо порахувати реальні об'єми зовнішньої реклами, джинси на радіо та телебаченні.
Сьогодні ми пропонуємо нашу оцінку витрат на відкриту і приховану рекламу в газетах. Рахували ми буквально все, виходячи з розцінок на рекламу, які існують в тих чи інших медіа. Практично усюди вони одинакові – 8-10 гривень за кв.см на перших сторінках та 4-5 грн. на усіх решти сторінках. З цього переліку лише випадає РІА-плюс, де розцінки на політичну рекламу традиційно високі.
І ще одне. Звичайно, жоден керівник видання чи кандидат ні нам, ні Вам, наші читачі, не підтвердить наших розрахунків, бо всі ми живемо в країні, де ходить готівка і навіть найбільші патріоти, які рвуть на собі сорочку, не збираються оприлюднювати справжні джерела власних доходів.
Отже, ми пропонуємо таблицю приблизних видатків кандидатів у мери на газети за період з 1.09 по 23.09.
|
|
тис.грн |
1. |
Лило |
81,6 |
2. |
Гоч |
56,4 |
3 |
Гуда |
48,5 |
4 |
Надал |
48,3 |
5 |
Заставний |
45,3 |
6 |
Олійник |
27,7 |
7 |
Ратушняк |
26,3 |
8 |
Чубак |
22,2 |
9 |
Щепановський |
17,3 |
10 |
Ландяк |
9,8 |
11 |
Мединський |
7,7 |
12 |
Мокрій |
5,8 |
13 |
Кучеренко |
1,8 |
З цієї таблиці видно, що виділяються 5 перших кандидатів, які зробили ставку на масовану рекламу і між якими слід очікувати основну боротьбу за тернопільського виборця. Хочемо заспокоїти також тих, хто вважає, що більші, ніж у решти видатки Василя Лила дають йому особливу перевагу. Авжеж ні. Просто деякі кандидати, як, наприклад, свободівець Сергій Надал стартували значно раніше від того ж Лила і більше грошей тратили, наприклад, у серпні.
Крім того, треба розуміти, що видатки на друковану пресу – це далеко не вся кампанія. Є кандидати, які не зловживаючи особливо газетами роблять ставку на зовнішню рекламу та телебачення. Яскравий приклад, кампанія Василя Чубака.
Далі ми друкуємо таблицю видатків кандидатів з моменту офіційного початку виборчого процесу з 11.09 по 23.09
|
|
тис. грн |
1. |
Лило |
52,7 |
2. |
Гоч |
33,5 |
3 |
Надал |
26,6 |
4 |
Гуда |
26,0 |
5 |
Чубак |
16,4 |
6 |
Олійник |
15,3 |
7 |
Щепан |
13,3 |
8 |
Заставний |
11,3 |
9 |
Ратушняк |
7,4 |
10 |
Ландяк |
4,5 |
11 |
Мединський |
0 |
12 |
Мокрій |
0 |
13 |
Кучеренко |
0 |
Відтепер ми щотижня будемо оновлювати ці дані і ви разом з нами будете слідкувати за видатками кандидатів. Хочемо також зауважити, що не претендуємо на істину в останній інстанції що до сум коштів. А раптом, рекламісти та журналісти піарять місцевих політиків надурняк?