У нашому традиційному щотижневому опитуванні ми цікавилися, які всеукраїнські телеканали ви дивитеся найчастіше. За результатами виглядає на те, що читачі висловлювали, скоріше, довіру чи недовіру до тих або інших каналів. У всякому разі, у нас склалося подібне враження.

Перше місце для "1+1" - не дивина. Цей телеканал здавна має міцні позиції в Західній Україні. Така розкладка сформувалася ще тоді, коли "Інтер" транслював лише московський продукт, а "плюси" намагалися робити власний, україномовний. На жаль, зараз передачі рідною мовою на цьому каналі треба шукати удень зі свічкою, зате менше замовних політичних матеріалів. Власник 1+1 Ігор Коломойський дотримуються золотого принципу медіа-олігарха в Україні: "про владу добре, про опозицію - нічого". Серед наших читачів є 18%, які тримають цей канал нам першій кнопці.

Певною несподіванкою стало те, що п'ядестал поділяє і 5 канал! Зазвичай інформаційні студії мають невисокий рейтинг і працюють для цільової аудиторії. Схоже ті, що віддали свої голоси за колишній рупор Помаранчеворї Революції мали на увазі не те, що переглядають його передачі цілодобово, а довіру до матеріалів, які подають журналісти "п'ятого". В нинішніх умовах це має особливу ціну. 18% голосів і також перше місце.

На третю сходинку потрапив СТБ з численними танцями, зірками і талантами. Це схожа із загальною українською тенденція, де стб- істи поборюють Інтер та "плюси" і змагаються за перше місце в національному рейтингу. 14% голосів наших читачів.

На четвертому місці розташувався телеканал нашого земляка Дмитра Фірташа - "Інтер".  Схоже його новий продюсер - Володимир Зеленський зумів підібрати ключики і до західноукраїнської публіки. 13% голосів.

Інший канал, якого ми не вказали в переліку дивляться 11% наших читачів.

На шостому місці в рейтингу симпатій розташувався "Новий канал", де щоранку будить глядачів своїми дотепами наш земляк Сергій Притула. У наших читачів до цього каналу мають сентименти - 9% тих, хто проголосував.

Недалеко відстав від загальнонаціональних ще один нішевий телевізійний продукт - "Футбол". Чоловіки втомлені галасливими розважальними передачами та політичними ток-шоу надають перевагу відносно чесному спорту. 8% глядацьких симпатій.

Більш-менш пристойний результат ще у телеканалу ICTV - 7%

НТН і ТЕТ пасуть задніх, що для них звично, а ось для Першого національного каналу - 1% це справжнє позоросько. Минув рік від гучних кадрових перестановок. До керма "першої кнопки" прийшли такі видатні рульові, як Єгор Бенкендорф і Валід Арфуш. Останній не те, що української мови не знає, а російською спілкується зі словником. На приватному каналі це може і не шкідливо, а от для державного каналу, який фінансується з наших з вами коштів - це кричуща дурість. В результаті за рік ці двоє добили й без того мізерний рейтинг "до ручки". Раніше основна аудиторія національного знаходилася по селах і в Західній Україні. Його тотальна русифікація розігнала цю публіку по інших каналах. Влада і тут встигла "покращити вже сьогодні" те, що не встигли розвалити помаранчеві.

Щиро дякуємо читачам за участь в опитуванні. Звичайно, воно не має соціологічної точності, але засвідчило очевидні, як на нашу думку, тенденції.

Іван Сірий