.

Підсумки другого етапу опитування 2011 року, проведеного органами державної податкової служби, засвідчили, що більшість громадян (66,5%) оцінюють роботу податківців з налагодження партнерських відносин з платниками податків як добру, 20,7% – як дуже добру, а задовільною цю роботу вважають 12,8% респондентів.

.

Про це повідомили у відділі масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА в області.

Згідно з опитуванням, 73,5% респондентів вважають, що послуги з роз’яснення податкового законодавства завжди надаються вчасно й на високому професійному рівні, 12,3% громадян ці послуги задовольняють, 14,2 % важко відповісти на це запитання. Мабуть, завдяки цьому у 67,2% опитаних не виникає жодних проблем під час сплати податків, заповнення та подання податкової звітності тощо, у 21,6% громадян іноді виникають окремі запитання, ніколи не стикалися з цими питаннями 11,2% опитаних. Платники податків (67,5%) вважають, що органи державної податкової служби вчасно та якісно розглядають їх звернення. Однак 1,5% опитаних оцінюють рівень розгляду звернень як задовільний. Щоправда 31% платників податків не змогли відповісти на це запитання.

Цікавими є відповіді респондентів на запитання про чинники, які негативно впливають на авторитет податкової служби: недосконалість та нестабільність податкового законодавства (26,7% опитаних), часті зміни в законодавстві (19,9%), неоднозначне тлумачення норм податкового законодавства (7,2%), великі штрафні санкції (4,8%) i високі ставки податків (17,8%). Крім цього, мають місце ще й такі чинники, як скорочення штатної кількості працівників органів ДПС і плинність кадрів (5%), а також важка та заплутана звітність (9,1%) тощо.

На запитання, чи доводилося у податкових органах спостерігати випадки неуважності, тяганини, грубощів, стояти в чергах, 84,5% опитаних громадян відповіли, що ніколи; 5,4% зазначили, що іноді з ними таке траплялося. Не змогли відповісти 10,1% респондентів.

Щодо оцінки громадськістю виконання працівниками органів ДПС своїх функціональних обов’язків, то 54,8% респондентів зазначили, що працівники ДПС добре виконують свої обов’язки, 37,5% громадян поставили оцінку «відмінно», а 7,7% – «задовільно».

Опитування проводилось у другому кварталі цього року під час взяття на облік суб’єктів підприємницької діяльності, проведення семінарів, лекцій для платників податків, засідань «круглого столу» за участю підприємців, зустрічей з трудовими колективами тощо. Податківці пропонували громадянам заповнити анкету щодо оцінки діяльності Державної податкової служби України.

Загалом було опитано 1821 мешканця Тернопільської області різного віку. Найбільший відсоток опитаних становлять громадяни віком від 35 до 50 років (42%), на другому місці (32,3%) – віком від 25 до 35 років. Серед інших категорій: від 18 до 25 років – 14,3%, від 50 до 60 – 9,7%, понад 60 років – 1,4%. Здебільшого це підприємці (49,3%), службовці (20,4%), студенти (9,7%), інші верстви населення.