Створити інтерактивну карту автобусної маршрутної мережі Тернопільської області та запровадити безготівкову оплату проїзду на міжміських та приміських автобусних маршрутах планують цього року.

Про це під час прес-конференції розповів начальник управління розвитку інфраструктури Тернопільської обласної військової адміністрації Михайло Олійник.

- Серед завдань на 2025 рік – диспетчеризація пасажирських перевезень, - повідомив Михайло Олійник. – До неї входять GPS-навігація на транспортних засобах, що використовуються для перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та оцифрування автобусної маршрутної мережі і розроблення інтерактивної карти області з можливістю відстеження місце знаходження транспортного засобу в реальному часі. GPS-навігація дозволить реагувати та коригувати діяльність перевізників, перенаправляти ресурси між транспортними потоками, коригувати графіки руху, уникати тривалих затримок руху, обирати оптимальні маршрути, забезпечить покращення обслуговування пасажирів. Щодо інтерактивної мапи, то на ній також будуть розміщенні всі зупинки громадського транспорту в межах області на яких мають право зупинятися міжміські та приміські автобусні маршрути загального користування.

В управлінні розвитку інфраструктури вже розробили проект «Положення про порядок функціонування автоматизованої системи обліку оплати проїзду на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Тернопільської області».

- Основними завданнями автоматизованої системи обліку оплати проїзду є забезпечення можливості для пасажирів здійснювати плату за проїзд на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування на основі сучасних технологій та систем розрахунків за проїзд, - пояснив Михайло Олійник. – Вона сприятиме підвищенню культури та зручності обслуговування пасажирів, допоможе здійснювати автоматизований моніторинг пасажиропотоку та пасажирообороту; надаватиме дані для оптимізації маршрутної мережі області на основі аналізів пасажиропотоку; забезпечуватиме  умови для реалізації прозорої тарифної політики на пасажирському автомобільному транспорті; підвищить ефективність використання бюджетних коштів територіальних громад в частині компенсації витрат перевізникам області за перевезення пільгових категорій громадян на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування. 

Зараз за умовами проведення конкурсу з перевезення пасажирів встановлена вимога щодо використання перевізником на приміських автобусних маршрутах не менше 20% транспортних засобів пристосованих для перевезення осіб з вадами слуху, зору та опорно-рухового апарату. У 2025 році, за словами Михайла Олійника, ці нормативи будуть збільшені та вимоги до транспортних засобів також будуть змінені.

Ольга Трач